Легалізація заробітної плати та веб-портал, як засіб контролю за
02.02.16

Легалізація заробітної плати та веб-портал, як засіб контролю за соціальними внесками
 
          Ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню, виявлення фактів, що негативно впливають на гарантії пенсійного та соціального забезпечення застрахованих осіб – одне із завдань Пенсійного фонду України.
         “Тіньова”, або “сіра”, заробітна плата, яка криється за офіційними трудовими відносинами і виплачується на рівні або нижче мінімальної, не може забезпечити великих за розміром пенсій або інших страхових виплат, навіть якщо вони сплачувалися упродовж всієї трудової діяльності десятки років. Тому легалізація зарплати і відповідальність страхувальника за своїх найманих працівників, а водночас і нетерпимість до нелегальної зарплати і зайнятості з боку громадян, які наймаються на роботу, - усе це є запорукою достойних пенсій та соціального спокою.
          З метою легалізації заробітних плат, Пенсійним фондом України постійно здійснюється моніторинг та аналіз відомостей Реєстру застрахованих осіб. 
          Найкращим способом контролю за своїми відрахуваннями із заробітної плати, за розміром своїх соціальних внесків є реєстрація на веб-порталі ПФУ, яка дає можливість людині стежити за сплатою страхових внесків на її користь до фондів соціального страхування і, за необхідності, тиснути на роботодавця. Електронний портал постійно удосконалюється, щоб навіть не дуже досвідчений користувач міг легко розібратися в цьому ресурсі.
          Для реєстрації на веб-порталі необхідно звернутися до територіального органу Фонду, узявши із собою паспорт та ідентифікаційний код. Оформивши відповідну заяву, ви отримуєте реєстраційний код (код заяви), який необхідно використати лише один раз під час самостійної реєстрації на порталі. Щоб мати доступ до електронних послуг, потрібно зайти на сторінку http://portal.pfu.gov.ua, натиснути «Вхід до системи» та ввести свій логін і пароль, який вводився під час першої реєстрації. Крім отримання виписки із системи персоніфікованого обліку за формою ОК-5, зареєстрований користувач має можливість надіслати запит, скаргу, записатися на прийом, отримати консультацію фахівців.
          З 1 січня 2016 року розпочато впровадження нової системи обслуговування громадян, одним із принципів якої є безкоштовне виготовлення електронного цифрового підпису в управліннях Пенсійного фонду для застрахованих осіб та пенсіонерів. За допомогою електронного цифрового підпису можна буде через «Особистий кабінет» на веб-порталі роздрукувати виписку про свої доходи й навіть подати її в банк для підтвердження платоспроможності, а також отримати доступ до своєї електронної пенсійної справи.
          
123