Рекомендації при наданні стоматдопомоги в період карантину
20.05.20

Відповідно до статті 40 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», на виконання пункту 22 постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», рекомендовано:

1.Усі працівники закладу охорони здоров’я, що надає стоматологічну допомогу повинні проходити температурний скринінг перед початком робочої зміни. Працівники, в яких при проведенні температурного скринінгу виявлено температуру тіла понад 37,2° С або ознаки респіраторних захворювань не допускаються до виконання обов'язків.

При проведенні вимірювання температури тіла контактним методом, забезпечується обов'язкова дезінфекція виробу, яким здійснюється термометрія, після кожного його використання згідно з інструкцією виробника дезінфекційного засоб

2.Прийом пацієнтів здійснюється виключно за попереднім записом з дотримання часового інтервалу не менше 15 хвилин між відвідувачами для виключення контакту між ними та проведення необхідного прибирання/дезінфекції.

Перебування в приміщенні сторонніх осіб та очікування послуг у закладі забороняється, за винятком не більше одного з батьків, які супроводжують дітей до 14 років та/ або осіб, що супроводжують осіб з інвалідністю.

Очікування послуги повинно відбуватися ззовні приміщення з дотриманням принципів соціального дистанціювання  1,5 м.

3.Не пізніше ніж за день до прийому пацієнта, здійснюється його опитування стосовно стану здоров'я, зокрема щодо ознак респіраторних захворювань (температура, кашель, лихоманка) та контактів з іншими хворими на гострі респіраторні хвороби, визначається доцільність звернення за стоматологічною допомогою.

Опитування проводиться щоразу перед прийом пацієнта (первинно та або повторно).

4. У разі виявлення ознак респіраторного захворювання або контакту з хворим на коронавірусну хворобу СОVID-19 протягом останніх 14 днів, надання планової стоматологічної медичної допомоги відкладається.

5. Маршрут пацієнтів в приміщеннях закладу повинен бути організований таким чином, щоб запобігти безпосередньому контакту між пацієнтами.

6. Рекламні брошури, журнали та інші поліграфічні матеріали, а також дитячі іграшки повинні бути недоступні для пацієнтів.

7.При вході до закладу необхідно організувати місця для обробки рук пацієнтів спиртовмісними антисептиками з концентрацією активно діючої речовини понад 60% для ізопропілових спиртів та понад 70% для етилових спиртів

8.При наданні стоматологічної допомоги пацієнтам слід використовувати техніки екстраоральних рентгенограм зубів (панорамну рентгенографію або КПКТ), з метою запобігання виділенню слини та кашлю, які можуть викликати інтраоральні техніки9

9.Необхідно уникати або мінімізувати маніпуляції, що продукують утворення крапель або аерозолів, мінімізувати використання стоматологічного пустера. повітряно-абразивної обробки, турбінного наконечника та надавати пріоритет використанню ручного інструментарію.

За можливості, необхідно використовувати кофердам та високопотужні слиновідсмоктувачі, щоб мінімізувати продукцію аерозолів та крапель. Медичні працівники повинні усвідомлювати, шо в певних ситуаціях може виникати зворотний потік при використанні слиновідсмоктувача. який може бути потенційним джерелом перехресного забруднення.

Медичні працівники стоматологічного прийому повинні мінімізувати використання пустера 3 в 1. оскільки це може створити аерозольні краплі внаслідок умисного викиду води/повітря.

10. При наданні стоматологічної допомоги доцільно обирати протоколи лікування, які мінімізують кількість наступних відвідувань.

11.Стандартні заходи безпеки включають гігієну рук, захист органів дихання та зору, використання одноразових халатів, шапочок, безпечні методи введення ін'єкцій, стерилізації інструментів та пристроїв, проведення дезінфекції поверхонь та приміщень.

12.При наданні стоматологічної допомоги слід застосовувати додаткові

заходи безпеки, зокрема: забезпечити ізольоване розташування пацієнта в стоматологічному кабінеті;

використання засобів захисту органів дихання і зору (хірургічні маски, респіратори класу захисту FFР2/FFPЗ (без клапану), герметичні захисні окуляри, суцільні захисні щитки для обличчя);

якщо хірургічна маска пошкоджена, волога або забруднена, або якщо дихання через маску стає утрудненим - необхідно негайно зняти щиток для обличчя, безпечно зняти маску та замінити її новою;

у випадку відсутності в працівників засобів індивідуального захисту стоматологічний прийом не проводиться.

13.Засоби індивідуального захисту (ЗІЗ) знімаються в кабінеті, де надавалася медична допомога. Забороняється залишати приміщення, де надавалася медична допомога у ЗІЗ, що використовувалися під час прийому.

Утилізація одноразових ЗІЗ має відбуватися відповідно до вимог Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом МОЗ України від 08.06.2015 № 32

14.У приміщеннях, де надавалася медична допомога, здійснюється поточне прибирання після кожного пацієнта.

Після завершення прийому кожного пацієнта здійснюється прибирання, дезінфекція ЗІЗ багаторазового використання (захисні окуляри та/або захисні

щитки тощо.

Обладнання (наконечники, стоматологічне рентгенівське обладнання, стоматологічне крісло тощо) слід обробляти дезінфекційними засобами відповідно до інструкцій виробника.

Після кожного прийому пацієнта забезпечується провітрювання приміщення не менше ніж 15 хвилин.

Начальник Бершадського міжрайонного управління Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області  Наталія ГУБКО

123