Виступ начальника відділу освіти РДА Г.Деменчук
30.08.17

                          

 Кожний навчальний рік є новим етапом як у справі розбудови національної освіти, так і у професійній долі кожного вчителя. Сучасний етап розвитку системи освіти України характеризується їїреформуванням, пошуком шляхів приведення змісту у відповідність зособистісними запитами учнів, світовими стандартами. 

          Починається реформа, «яка на десятиріччя визначить освітній ландшафт України», «це проектування майбутнього нашої країни» –  наголосила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

Ідеологією    реформи є концепція «Нової української школи».

Ми розуміємо, що саме в галузі освіти кожна зроблена добра справа, кожне починання з часом повертаються сторицею: для кожної окремої людини та держави загалом.

Сьогодні ми зустрілися, щоб дати оцінку досягненням системи освіти району у 2016-2017 навчальному році, визначити проблемні моменти та поставити завдання на новий навчальний рік.

  

Протягом 2016/2017 навчального року в районі функціонували 34 навчальних заклади комунальної власності: 15 загальноосвітніх  шкіл, 2 навчально-виховних комплекси, 14 дошкільних та 3 позашкільних навчальних заклади.

Забезпечення якості й доступності дошкільної освіти є пріоритетом освітньої політики в державі. Якщо ми ставимо перед собою завдання мати ефективну загальну середню освіту, дитину потрібно готувати до школи. 

Забезпечення всебічного розвитку дітей дошкільного віку здійснюють 14 дитячих садків та дошкільні відділення 2 навчально-виховних комплексів.

 Показником доступності дошкільної освіти є співвідношення чисельності дітей та місць у дошкільних навчальних закладах.

Середній показник чисельності дітей у дошкільних навчальних закладах району з розрахунку на 100 місць у поточному році  становить 76дітей, у селищі– 93, у сільській місцевості– 59.

Дошкільною освітою охоплено 92% дітей від 3 до 6 років, а дітей від 5 до 6 років – 100 %.

У 2016 році розпочав роботу дошкільний навчальний заклад «Ялинка» с. Попова Гребля.Це сталось завдяки спільній роботі територіальльрої громадита районної влади.

Активними темпами за дієвої участі керівництва сільської громади здійснюються будівельні роботи для відкриття дошкільного відділення у Жабокрицькій СЗШ І-ІІ ст. Із його відкриттям діти сіл Жабокричка та Каташин будуть охоплені повноцінною дошкільною освітою. Велику спонсорську допомогу у проведенні робіт надає керівник агрофірми «Україна-О»  Федчишен Михайло Опанасович.

Працюють у дошкільних навчальних закладах 166 працівників, з них 67 педагогічних. З вищою освітою – 32 педпрацівники, із середньою спеціальною –35.

Дошкільна освіта району забезпечує збалансований розвиток дитини. 

Різноманітні інноваційні технології та методики найактивніше впроваджуються у навчально-виховний процес у Чечельницьких ДНЗ «Веселка» (завідуюча Шевчук Наталія Анатоліївна) та «Калинка» (завідуюча Гарник Альона Анатоліївна), Вербському ДНЗ «Тепле гніздечко» (завідуюча Блиндур Олена Іванівна), Рогізківському ДНЗ «Подоляночка» (завідуюча Симонова Олена Миколаївна). 

Проведеною атестаційною  експертизою Рогізківського ДНЗ    виявлено   належні  умови для   повноцінного розвитку, комфортного перебування дітей.  

Важливим напрямком роботи, що потребує постійної уваги, є забезпечення гарячого харчування. Норми харчування дітей виконуються на 67% (місто – 68%, село – 66%).  

Середня вартість харчування на одну дитину в день становить  у селищі – 13.9 грн., у сільській місцевості – 14.6 грн.

Найвища вартість харчування у Вербському ДНЗ «Тепле гніздечко» – 19.00 грн.

На якість освіти впливають значною міроюі умови, що створені у закладах. У всіх дошкільних навчальних закладах району здійснено заходи щодо покращення матеріально-технічної бази.  

Чечельницький ДНЗ «Калинка»   брав участь у проекті ЄС/ПРОООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду», виграв та реалізував проект на загальну суму близько 649 тис. грн. для виведення котельні з підвального приміщення та встановленню нових енергозберігаючих  котлів.

Виконано роботи із реконструкції приміщенняБерізецького ДНЗ «Колобок», який у минулому році став переможцем 13 обласного конкурсу проектів розвитку територіальних громад. Здійснюється благоустрій території, прилеглої до садочка. 

 Значні за обсягом фінансування ремонтні роботи проведені у Ольгопільських ДНЗ «Сонечко» та «Яблунька», де замінено вікна та двері, Вербському ДНЗ «Тепле гніздечко», де проведено ремонт каналізації.Постійнимспонсором Вербського ДНЗ «Тепле гніздечко» є СТОВ «Агрофірма Вербка», директор Гончаренко Роман Васильович.

Для РогізківськогоДНЗ «Подоляночка» за сприяння народногодепутатаЮріяМакедона виділенокошти із державного бюджету в сумі 276 тис. грн., нареконструкцію приміщення. 

На виконання поточних ремонтів в дошкільних навчальних закладах витрачено більше 98 тис. грн. як бюджетних, так і позабюджетних коштів.

При цьому, звичайно, багато зусиль доклали сільські голови, завідуючі дитячими садками, їх колективи, спонсори та батьки.

Але є проблеми, що ускладнюють функціонування дошкільних закладів, і які з року в рік залишаються:

- невиконання натуральних норм харчування дошкільнят;

- відсутністьсучасноїкомп’ютерноїтехнікита доступудо мережі Інтернетв більшості ДНЗ, що ускладнює впровадженняінформаційно-комунікаційних технологій;

- невідповідність штатних розписів відповідно до штатних нормативів дошкільних закладів.

Всі ці питання повинні вирішуватись тільки спільними зусиллями. 

 

        Модернізація загальної середньої освіти є найбільш системною і масштабною. Розбудова Нової української школи – це довготермінова реформа, яка розпочинається вже зараз.

Сьогоднішні школярі також повинні відчути зміни й отримати кращу якість освіти. 

Процесреформування в освіті є невідворотним. Мала кількість учнів у школах, низька наповнюваність класів, індивідуальне навчання – це проблеми не якогось окремого регіону, а в цілому в Україні.

Якщо розглядати це питання на прикладі нашого району, то за останні 10 років кількість учнів у районі зменшилася на  35%.   Середня наповнюваність класів у нас на сьогодні становить 11,7  учня.  Функціонують 4 школи І-ІІІ ступенів, з кількістю учнів до 90. Через відсутність учнів у старшій школі Лузька  СЗШ І-ІІІ ст.  буде реорганізована в СЗШ І-ІІ ст.  

Залишається болючою проблемою набір до 10-х класів.             Лише 64 із 187 випускників 9 класів подали заяви до 10.   

Є і позитивні моменти. До 1 класу плануємо набрати 212 учнів, що на 35 більше, ніж у минулому році. В Ольгопільській школі у цьому навчальному році буде навчатись на 12учнів більше, ніж у попередньому.

А всього у школах району буде навчатись за оперативними даними 1752 учні, що на 17 менше, ніж у минулому навчальному році. Різниця між двома попередніми навчальними роками становила мінус 49 учнів. Таким чином бачимо, що різкий спад кількості учнів призупинився і у наших навчальних закладів є перспективи.

Але майбутнє за опорними   навчальними закладами,    оснащеними  сучасною матеріально-технічною базою.

Упродовж навчального рокуздійснювався плановий контроль за діяльністю навчальних закладів. Відповідно до перспективного плану державної атестації  проатестовано Берізецьку школу (директор – Олійник Людмила Володимирівна). 

         За результатами атестації відзначено, що школа має високий соціальний авторитет. Це один із небагатьох навчальних закладів І-ІІ ступенів, кількість дітей у якому дозволяє мати 9 повних класів.

      

Ключова роль у розвитку освіти належитьучителю. 

    Із 283 вчителів, які працюють у загальноосвітніх навчальних закладах, 91%  мають вищу освіту, майже 2 % продовжують навчання у вищих навчальних закладах. Вищу кваліфікаційну категорію мають 15% педпрацівників, І категорію – 42 %. Педагогічні звання учитель-методист та старший учитель мають 16% вчителів. 

 Отже, рівень кваліфікації наших учителів достатньо високий.

 Позитивним є те, що колективи поповнюються молодими педагогами. Працює 16 вчителів, які мають стаж роботи до 3-х років. У цьому навчальному році до роботи приступають 3 молодих учителі. 

Традиційним стало проведення серед педагогічних працівників Всеукраїнського конкурсу «Учитель року».

Переможцями IІ (районного) туру визнано: Савенчук Ларису Іванівну (вчитель початкових класів Демівської СЗШ, номінація «Початкова освіта»), Житаренко Наталію Олексіївну (вчитель інформатики теж Демівської СЗШ, номінація «Інформатика»).

 Лауреатом обласного етапу конкурсу «Творча скарбничка -2016» стала Жушман Валентина Миколаївна, вчитель української мови та літератури Ольгопільської  СЗШ.

Але, за наявності  того кадрового потенціалу, який ми маємо, участь у конкурсахфахової майстерності, насамперед, «Учитель року» на обласному рівні, має бути  набагато результативнішою.

Успіх діяльності, імідж навчального закладу зумовлюється позицією керівника, стилем його роботи, компетентністю, рівнем стосунків із людьми.

В поточному навчальному році завершено атестацію керівних кадрів району (директорів шкіл та їх заступників, директорів позашкільних навчальних закладів, завідуючих ДНЗ). Всього на відповідність займаним посадам проатестовано 22 керівники.

В ході атестації виявленорозуміння того, що сучасний керівник, котрий хоче досягти успіху в роботі колективу, в першу чергу,повинен зосередитися на результаті  роботи. 

          

Нова українська школа – це педагогіка партнерства, готовність до інновацій, новістандарти й результати навчання.

       У минулому навчальному році дев’яті класи закінчили 187 учнів. З них 7 осіб отримали свідоцтва про базову загальну середню освіту з відзнакою.

 Особливістю завершального етапу навчального року стало проведення державної підсумкової атестації у формі ЗНО з восьми предметів.    

Результати зовнішнього незалежного оцінювання мали вплив на нагородженнями Золотими та Срібними медалями. Із 4 претендентів на нагородження медалями Золотої нагороди не отримав ніхто, Срібну – 2 учні (Чечельницька СЗШ №1 та Чечельницька СЗШ №2). Це 50% від кількості претендентів (середньообласний показник – 55%).

Не підтвердили право на нагородження Золотими медалями претенденти з Ольгопільської та Чечельницької №2 шкіл.

Як відомо, кількісний та якісний результати нагородження випускників 11-их  класів медалями значною мірою залежить від виваженого, об’єктивного підходу до визначення навчальними закладами претендентів на нагородження, усунення формалізму в оцінюванні. Як бачимо, це вдалося не всім. 

У 2017 році  ЗНО з української мови здавали 85 випускників.

Бали високого рівня отримали 12 учнів із наступних шкіл: Бондурівської, Демівської, Ольгопільської, Чечельницької №1, Чечельницької №2 ( учителі Трачук Галина Михайлівна, Званчук Алла Миколаївна, Головченко Валентина Миколаївна, Ободянська Наталія Степанівна, Колобишко Олена Миколаївна).

  Розбіжність між річними оцінками і результатами ЗНО, особливо на високому та початковому рівнях, невелика  або відсутня. 

Якщо ж аналізувати результати за 200-бальною шкалою, то маємо учнів, які не подолали поріг – 10,6%, це 9 учнів, які і за результатами річного оцінювання мали початковий рівень знань.

Проте якісний показник знань з кожним роком зростає:53% учнів мають достатній і високий рівні знань, отже в порівнянні з минулим навчальним роком якісний показник  зріс  на майже 11  %, а з позаминулим – на 22,4%.

  Історію як предмет ЗНО-ДПА обрали 63 випускники району (74%).

Лише 3 учні району підтвердили високий рівень знань з предмета (Чечельницька СЗШ №1, учитель Козак Лариса Петрівна). Це 5% від кількості тих, хто здавав історію. За результатами річного оцінювання таких учнів 15%.

 Якщо аналізувати результати за 200-бальною шкалою, то маємо 24,6%, випускників, які не подолали поріг, а це 19 учнів.

Хоча слід зазначити про зростання якісного показника порівняно з минулим роком, коли ЗНО з  історіївперше стало  ДПА, на 9,3%.

Математикуяк предмет ЗНО-ДПА обрали 32 випускники району (37 %).

Високий рівень знань підтвердив лише 1 учень (Чечельницька СЗШ №1) – учитель Поворознюк Валентина Петрівна. Це 3% від кількості тих, хто здавав математику. За результатами річного  оцінювання таких учнів 22%.

Кількість учнів, які не подолали поріг – 6, це – 20%.

Зростання якісного показника порівняно з минулим роком, хоч і незначне, але наявне – 1,6%.

Решту предметів учні вперше здавали як ЗНО-ДПА.

Географіюобрали 35 випускників району( 41%).

Високий рівень підтвердили 2 учні (Чечельницька СЗШ І-ІІІ ст. №1, Чечельницька СЗШ І-ІІІ ст. №2, вчителі  Гулько Лілія Ігорівна,  Химич Галина Іванівна).

Розбіжність між річними оцінками і результатами ЗНО  велика, особливо у високому рівні – 28%.

Біологію  обрали 25 випускників району (28%).

Високий рівень із даного предмета відсутній, хоча річні оцінки високого рівня мають 17% випускників.

Англійську  мову обрали 10  випускників району (12%).

Високий рівень підтвердили 2 учні (Чечельницька СЗШ І-ІІІ ст. № 1, Чечельницька СЗШ І-ІІІ ст. № 2 (вчителі Господініна Людмила Олександрівна, Яговкіна Наталія Григорівна), учениця 11 класу Бондурівської  СЗШ І-ІІІ ст. підвищила рівень досягнень під час складання ЗНО (було 9, стало 10 балів, вчитель Іванченко Тетяна Володимирівна).

Розбіжність між річними оцінками і результатами ЗНО у високому рівні знову найбільша і становить  20%.   

Фізикуобрали лише 5 випускників району (6%).

Високий рівень із даного предмета відсутній, хоча річні оцінки високого рівня мають 60% випускників, які здавали предмет як ДПА. В даному випадку при малій кількості учасників не можна  робити загальні висновки.

Але питання до об’єктивності оцінювання знань учнів з вище названих предметів дуже серйозні, тому що розбіжність між результатами річних оцінок і результатами ДПА значна здебільшого в усіх рівнях.

Найкраще серед колег, як бачимо, оволоділи методикою підготовки учнів до участі в ЗНО вчителі-словесники. Хоча, звичайно, вдосконалювати свою діяльність щодо забезпечення відповідності рівня навчальних досягнень учнів, відображених у річних оцінках,  рівню  сертифікатів ЗНО, потрібно усім.

  Рейтинг отриманих балів під час складання тестів мотивує нас до педагогічних роздумів щодо якості викладання навчальних предметів. І, як уже зазначалось неодноразово, при нинішньому якісному складі вчителів району досягати кращих результатів можливо і потрібно.

 

Одним із інструментів стимулювання творчого самовдосконалення учнівської молоді є підготовка та участь у Всеукраїнських олімпіадах із навчальних предметів.

 Високий рівень підготовки до районного етапу  олімпіад продемонстрували команди учнів Ольгопільської СЗШ, Чечельницької СЗШ №1, Чечельницької СЗШ №2,  Вербської СЗШ. 

В обласному етапі олімпіад взяв участь  узяв 31 учень. П’ять   із них вибороли призові місця – два других  та  три  третіх. Це, на жаль,  на 1 призове місце менше, ніж у минулому році.

Два переможці обласного етапу олімпіад з історії та правознавства  підготувала вчитель   Ольгопільської СЗШ Лавренюк Лариса Петрівна.

  По одному переможцю підготували:

-        з    математики – вчитель  Чечельницької СЗШ  №1 Поворознюк Валентина Петрівна;

-        з  правознавства –вчитель   Чечельницької СЗШ  №2 Серветник Олександр Якович;

-        з трудового навчання– вчитель  Стратіївського НВК   Купрієнко Наталія Дем’янівна.

 Проте  безрезультатно  виступили  учасники    на   решті     10

олімпіадах.

У ІІІ етапі 17  Міжнародного  конкурсу з української мови ім.  Петра Яцика  здобуто  2 третіх місця  (учителі  Чечельницької  СЗШ №1  Ободянська Наталія  Степанівна та    Бондурівської СЗШ   Трачук Галина  Михайлівна).

         У ІІІ етапі VІІ  Міжнародного   мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка теж  здобуто 2 третіх місця ( учителі   Чечельницької  СЗШ №1   Ободянська Наталія  Степанівна та    Ольгопільської СЗШ   Головченко Валентина Миколаївна).

         Під   керівництвом  Ободянської   Наталії   Степанівни  здобуто   також  ІІ місце у ІІІ етапі обласного конкурсу  «Об’єднаймося ж, брати мої!».

На жаль, з кожним роком зменшується активність учасників Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру»,  Всеукраїнського конкурсу юних фізиків «Левеня», Всеукраїнської українознавчої гри «Соняшник».

  Упродовж  багатьох  років  учні нашого району не беруть участі у роботі Малої Академії наук.         

Низький рівень результативності олімпіад  для закладів, учні яких не здобули перемог, можна пояснити відсутністю  цілісної системної роботи з обдарованими дітьми,   невідповідністю змісту підготовчого матеріалу вимогам обласного рівня, низьким рівнем  загальнонавчальних та дослідницьких здібностей учнів.

Тому  є цілий ряд  питань, над якими слід працювати в новому   навчальному роціметодичній  службірайонуспільно з навчальними закладами.

 З іншого боку, актуальним є питання стимулювання навчальної діяльності учнів, в тому числі, і матеріальне. Тому на часі є прийнятті районної програми «Обдаровані діти» та  проведення освітянського заходу для відзначення досягнень учнів та їхніх педагогів.

Крім інтелектуальних змагань учні наших шкіл  беруть участь у  різноманітних фестивалях та конкурсах:

-        команда      Демівської       СЗШ      виборола      І     місця       в     

кущовому та обласному етапі   Всеукраїнського   фестивалю Дружин юних  пожежників-рятувальників  (керівники  Носик Галина Митрофанівна та Бащак Юрій Франкович); 

-        команда   Чечельницької      СЗШ    №1  успішно    виступила   

в обласному етапі фестивалю «Молодь обирає здоров’я» (керівник Гулько Лілія Ігорівна).

 

Упродовж навчального року здійснювалась робота щодо створення  належних умов для навчанняучнівз особливими освітніми потребами.

Всього   таких   дітей  в районі – 107. 

          Дуже  актуальною  на сьогодні  є проблема організації інклюзивного навчання  дітей з особливими  освітніми потребами.  

У  2016  році таку форму навчання  запроваджено у Вербській СЗШ,   а   у  2017  буде   впроваджено  у  Стратіївському НВК.   

     У  даний час фактично немає ЗНЗ,  де б не вчилися  діти з особливими освітніми потребами. Тому важливим є постійне оновлення фахових знань педпрацівників, які працюють з такими дітьми. І для ресурсного центру по впровадженню інклюзивного навчання, який потрібно створити в районі,  та психологічної служби    це великий фронт роботи. Упровадження інклюзивного навчання   має стати формуванням нового ставлення до дітей із особливими освітніми потребами, забезпечення їхніх конституційних прав і гарантії на здобуття якісної освіти, створення відповідного середовища.

Соціально-психологічнийсупровід учасників навчально-виховного процесу  здійснювався в 7–ми  школах району та в Чечельницькому ДНЗ «Веселка»,   що становить  47% забезпеченості фахівцями психологічної служби   від загальної потреби по району. 

Практичними психологами,  соціальними педагогами здійснювались  заходи на виконання Державних, обласних, регіональних  програм.Проводились навчальні семінари,  наради,соціально-психологічні дослідження.

На базі Чечельницької СЗШ  № 1 відбувся обласний семінар працівників психологічної служби системи освіти області з теми «Психологічна просвіта педпрацівників та батьків дітей шкільного віку з питань «стрес», «травма та її прояви в поведінці дитини», «ресурс». Слід відзначити  роботу практичного психолога цієї   школи  Грабчак Наталії Миколаївни, яка провела на високому професійному рівні заняття з батьками з даної теми.

         В перспективі  діяльності   психологічної служби на 2017-2018 н.р. –  розбудова психологічної служби  дошкільних навчальних закладів.

Серед основних завдань Національної стратегії розвитку освіти в Україні   є    побудова   ефективної   системи   національно-патріотичного виховання дітей та молоді.

Протягом     навчального  року у школах проводились тематичні заходи, присвячені історії боротьби українського народу за державний суверенітет та територіальну цілісність України.   

Учні  Ольгопільської СЗШ    підготували районний захід до  Дня Гідності та Свободи, а Чечельницької  СЗШ   №2 – присвячений  вшануванню подвигу учасників Революції гідності.

У  Сратіївському  НВК    учні працювали над проектом «Доля людини в долі держави».

Створені інформаційні куточки героїв Небесної Сотні та героїв-земляків, які загинули в зоні АТО.

         У рамках  проведення  обласного  фестивалю  «Проліски надії-2017» колективи району представили творчу програму,  проникнену ідеєю патріотизму,   вшанування подвигу захисників минулого і сьогодення, єдності нації.

Усі навчальні заклади взяли участь у  благодійній акцію «Підтримай солдата», в ході якої  було зібрано та передано українським солдатам  теплий одяг, продукти харчування,    листівки, обереги  та малюнки.  

Однією з продуктивних форм роботи зі школярами щодо формування патріотичних цінностей є участь у дитячо-юнацькій військово-патріотичній грі «Сокіл» («Джура»). Козацький   рій Стратіївського  НВК І-ІІІ ст.  (керівники – Килівник Юрій Леонідович  та  Купрієнко Наталя Дем’янівна) у цьому році  знову успішно   представляв район  у обласному  етапі   Гри.

 

У єдиному освітньому просторі району вагоме місце займає позашкільна освіта, яка має особливу місію, саме завдяки їй можна активно вплинути на   духовне самовдосконалення та самовизначення дітей.

За останні кілька років мережа та контингент позашкілля району залишаються сталими: функціонує 3 позашкільних навчальних заклади, якими  на   даний час охоплено 1063 дитини, що становить 60% від контингенту учнів,  і    вище  середньообласного   показника.  

Великий   контингент  гуртківців займається   на     базі   9 загальноосвітніх шкіл  району, що дає змогу охопити позашкільною освітою  якомога  більшу  кількість  учнів.

         Навчально-виховний процес  у позашкіллі забезпечують 34 педпрацівники.

Чечельницька районна станція юних натуралістіввиконує координаційну   роль в організації природоохоронної та дослідницької роботи в   навчальних  закладах   району.

          Постійно ведеться робота з обдарованою молоддю.   У 2016 - 2017 навчальному   році     гуртківці   станції юних натуралістів   отримали відзнаки за участь у Всеукраїнських та обласних конкурсах:

-   І місце в обласному етапі   та ІІІ місце  у  фінальному етапі Всеукраїнського конкурсу   - захисті науково-дослідницьких робіт з природознавства та біології «Юний дослідник»   (керівник Попович Олеся Іванівна).

- І місце в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу «Вчимося заповідувати» (керівник Шпильова Валентина Іванівна).

Всього ж гуртківцями-юннатами  здобуто  12 призових місць в обласних та Всеукраїнських конкурсах та  фестивалях (керівники гуртків Мураховська Наталія Віталіївна, Острук Валентина Василівна, Запорожець Наталія Володимирівна).

       Щороку збільшується кількість учасників природоохоронних конкурсів, вищим стає рівень робіт. Це дало можливість підвищити показники району в рейтингу участі в масових заходах еколого-натуралістичного напрямку.

Багато цікавих і корисних справ на рахунку юннатів Чечельниччини. Вони продовжують добрі традиції своїх попередників і роблять посильний внесок у справу охорони природи. 

Чечельницька районна дитячо-юнацька спортивна школа    організовує та координує проведення районних спортивних ігор школярів, спартакіади педагогічних працівників району.

Вихованці  закладу беруть участь у змаганнях різного рівня від районних  до  обласних.  І в цьому велика заслуга усіх небайдужих  людей,   які не залишились осторонь, а в міру своїх можливостей підтримують дитячий спорт в нашому  районі.  

Спортивна школа надає допомогу при проведенні районних змагань  «Шкіряний м’яч», «Малі Олімпійські ігри», працює у тісній взаємодії із загальноосвітніми школами в проведенні спортивно - масових заходів.

Чечельницький  районний будинок дитячої творчостіє організатором проведення районних конкурсів з туристсько-краєзнавчого, художньо-естетичного та науково-технічного напрямків,   виставок та конкурсів з початкового технічного моделювання.

При  Будинку дитячої творчості  діє районна  організація  учнівського самоврядування  «Лідер», яка координує роботу дитячих організацій та об’єднань шкіл району.

За підсумками  2016-2017 навчального  року     здобуто  27 призових місць в обласних та Всеукраїнських конкурсах, виставках, фестивалях  (керівники гуртків Гуцал Ніна Іванівна, Марунич Олександра Пилипівна, Токарчук Олеся Іванівна, Грищук Олександр Михайлович, Шевчук Наталія Василівна, Мельник Валерій Афанасійович).

Педагогами Чечельницького РБДТ  проводилися майстер-класи для вихованців, для дітей Кодимського притулку, для учасників та гостей обласної виставки-звіту «Країна юних майстрів, до Дня захисту дітей. 

Разом з тим, через недостатнє фінансування та через відсутність відповідних гуртків з технічної творчості та декоративно-прикладного мистецтва команда Чечельницького району не змогла взяти участь у всіх  масових заходах області. Ще однією проблемою на сьогоднішній день є відсутність належних фахівців з технічної творчості.

 

Для забезпечення функціонування закладів освіти району у 2017 році затверджено бюджет   в сумі 45 млн. 069,3 тис. грн., в т.ч., освітня субвенція, яка спрямована   на заробітну плату педагогічним працівникам,   становить 31 млн. 050,2 тис. грн.,   на енергоносії передбачено – 3 млн. 066,5 тис. гривень, на інші видатки,  в т.ч., на харчування учнів,   – 1млн.501,8 тис. гривень.

Заробітна  плата всім категоріям працівників  виплачувалась вчасно. 

 З 1 січня 2017 року відбулось підвищення на 2 тарифних розряди заробітної плати педагогічним працівникам загальноосвітніх навчальних закладів, з 1 вересня  таке підвищення передбачено для решти педагогічних працівників. 

В     повному  об’ємі було здійснено     виплату  відпускних  та  оздоровчих   на  загальну  суму  6млн. 873 тис. грн.

Всім працівникам гарантовано виплачується надбавка за вислугу років,  20-відсоткова  надбавка  за престижність  педагогічної  праці.

Із метою підвищення або збереження кваліфікації педагогічних працівників проводиться фінансування на відрядження та оплату послуг з курсової підготовки.

 Здійснюються доплати  за  класне керівництво, завідування кабінетами, перевірку зошитів.

У 2016 році вперше здійснювались державні закупівлі із використанням системи «ПРОЗОРО». Всього відділом  освіти здійснено даних закупівель на суму 1млн. 209  тис. грн.  Економія склала  392,7 тис. грн.

У 2017 році  уже  проведено електронних  закупівель на суму 3 млн. 219  тис. грн.  Економія склала  131,7 тис. грн. Завдяки цьому стало можливим оздоровити більше дітей, придбати більше комп’ютерів.

 

Оновлення  комп’ютерного обладнання навчальних закладів було невирішеною  проблемою упродовж останніх семи років.

У 2016 році у цьому напрямку діяльності відбулися значні зрушення. 

За кошти державного бюджету,  виділені за сприяння народного депутата  Юрія  Македона,   придбано комп’ютерні класи 10+1 для  Вербської  СЗШ  та   Чечельницької  СЗШ №1  на суму 198 тис. грн.

За кошти районного бюджету придбано такий же клас для   Ольгопільської  СЗШ  (91,0 тис. грн.).

За угодою між Урядами України  та Китайської республіки комп’ютерний  клас  (10 комп’ютерів) отримала  Чечельницька СЗШ  №2.

Таким чином,  4 навчальних заклади, в яких навчається найбільше   учнів  (57% від загальної кількості),   комп’ютерне обладнання оновили.

В даний час проводиться  закупівля комп’ютерного  обладнання для опорних навчальних закладів на суму 180 тис.грн. із державного бюджету.

Для організації   харчування учнів у 2017 році, відповідно до  змін у законодавстві  щодо харчування учнів, затверджена  районна Програма організації  харчування     на   поточний  рік.   Виділено 870 тис. грн., що дає змогу харчувати  учнів    початкових класів    та  дітей     пільгових категорій  безкоштовно стовідсотково.

На оздоровлення дітей  у 2017 році відділу освіти виділено 150 тис. грн. із районного бюджету. За ці кошти оздоровлено 45 учнів, що належать до соціально незахищених категорій, а також обдарованих дітей.

Підвезення  учнівзабезпечують  5 шкільних автобусів. Організовано підвіз 163 учнів.  

Упродовж    минулого    навчального   року  здійснено  такі    ремонтні   роботи:

-        завершено         проект       ЄС/ПРООН      по       встановленню

енергозберігаючих вікон у   Стратіївському  НВК    (199,9 тис.грн.);

-                  реалізовано проект, який  здобув  перемогу у  районному конкурсі   проектів   розвитку    територіальних    громад,   «Тепло і

затишок у рідну школу» – заміна вікон у Рогізківській СЗШ (вартість проекту – 172 тис. грн.);

-        здійснено  заміну   вікон   на   загальну  суму   147  тис. грн.  в

приміщеннях  Поповогребельської  та  Вербської СЗШ;

-        побудовано   внутрішні   туалети    в   шкільному      відділенні

Любомирського  НВК за   кошти сумою  близько 60  тис.грн.,  надані  агропідприємством «Стратіївський агроресурс», директор  Чернега Борис Федорович.

Впроваджувалися енергозберігаючі заходи, роботи по заміні старих котлів на сучасні, енергоекономні.  Встановлено  по  2 таких  котли   ГЕФЕСТ-профі  на твердому паливі     потужністю  відповідно 350 та 300  КВт  в  Чечельницькій  СЗШ №1  та  Ольгопільській СЗШ.   На виконання даних робіт використано   1 млн. 095,2 тис. грн., в т.ч..  з державного бюджету – 976,0 тис грн., з районного – 119,2 тис.грн.

В ході підготовки до нового навчального року всі навчальні заклади у співпраці з батьківськими комітетами  зуміли залучити   благодійну спонсорську допомогу,  що дало  можливість виконати   необхідні для     закладів поточні     ремонтні  роботи,  зробити їх більш   комфортними для дітей.

 За кошти сумою 117 тис. грн., надані селищною радою, замінено 14 вікон в Чечельницькій СЗШ №1 та 12 в Чечельницькій СЗШ №2.

Викопано криницю, проведено значні ремонтні роботи у спортивній залі Стратіївського НВК.  Всі роботи виконані власними силами за активного сприяння агропідприємства «Стратіївський агроресурс», директор  Чернега Борис Федорович,  та  керівництва сільської  громади.

Встановлено новий паркан   в Берізецькій СЗШ  за  ініціативи  також  керівництва сільської  громади.

Відремонтовано постраждале під час пожежі приміщення Демівської школи. Кошти для ремонту сумою 30 тис.грн.  надано СП «Чарівна нива» (керівник Корчевний Віктор Васильович). Крім бригади підрядника, яка виконувала ремонтні роботи,  великий обсяг робіт здійснений    силами  колективу навчального закладу.

Виконано поточні ремонтні роботи в приміщенні Ольгопільської СЗШ за кошти,  надані АФ «Ольгопіль», директор  Каленич Павло Євгенович.

 Розпочато ремонт актової зали Вербської школи (кошти
СТОВ «Агрофірма Вербка»,  директор    Гончаренко Роман Васильович).

Виділено 110 тис. грн. із державного бюджету на встановлення вікон в Поповогребельській школі, уже проведено електронні торги по визначенню підрядника.

Як і минулі роки, навчальні заклади, дякуючи позиції більшості  керівників сільських громад, для яких розвиток навчальних закладів є пріоритетним  напрямком діяльності,  брали участь у обласному та районному конкурсах  проектів розвитку територіальних громад.

Переможцями 14 обласного  конкурсу  стали  проекти:

- «Заміна вікон і дверей в школі села Каташин» (бюджет проекту – 177,2 тис.грн.) ;

-  по  впровадженню технологій енергозбереження  (утеплення приміщення)  «Якщо творити у теплі – щасливі будем в майбутті!» Чечельницького  районного  будинку  дитячої творчості (бюджет проекту–  172 тис.грн.).

             Реалізуються   проекти, які  здобули перемогу   у  2 районному конкурсі проектів розвитку територіальних громад:   

-                   «Енергозбереження  через оновлення  системи   опалення»  –

ремонт  теплотраси   Демівської СЗШ (бюджет проекту – 90,5  тис. грн.);

-         «Через       енергозбереження      до       покращення        якості  

позашкільної  освіти» – ремонт  стелі в приміщенні   станції  юних натуралістів (бюджет 70 тис. грн.).      Велику спонсорську допомогу надав та продовжує надавати закладу  депутат обласної ради,  директор СТОВ АФ «Ольгопіль» Павло Євгенович Каленич. Завдяки цьому проведена заміна покрівлі даху, здійснено зовнішні фасадні  роботи, збудовано новий сучасний паркан та замінено тротуарні плити. На даний час ведуться внутрішні роботи по оздобленню стін закладу та заміна всіх  міжкімнатних  дверей  на  енергоощадні.

 Для проведення ремонтів приміщень навчальних закладів залучено понад 293  тис. грн. бюджетних  та  695 тис.грн. позабюджетних коштів.

Заготовлено  150 т  соломи  на    опалювальний  період для теплогенератора в Демівській школі. 

Усі   проведені роботи  стали можливими завдяки   розумінню та підтримці     керівництва   району,   сільських громад, батьківської громадськості,   агропідприємств,    сприянню народного депутата.

Дякуючи  такому  соціальному  партнерству сьогодні заклади  готові до прийому дітей.

Велике спасибі усім за допомогу та здійснену роботу.

 

Щорічно,   враховуючи участь навчальних закладів у предметних олімпіадах,     в організації та проведенні    різних  заходів, спортивних змагань,   діяльність   щодо підготовки до нового навчального року,  підводяться підсумки   діяльності         навчальних закладів.

 Найвищі   показники  в   організації навчально-виховного процесу в 2016-2017  навчальному році   здобули:

-         серед загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІІ ступенів

 – Чечельницька СЗШ №1

 –  Ольгопільська СЗШ

      – Чечельницька СЗШ №2

-         серед загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІ ступенів

-          Жабокрицька СЗШ

-         Любомирський НВК

-         Рогізківська СЗШ та Тартацька СЗШ

Серед  дошкільних навчальних закладів

-         Вербський ЗНЗ «Тепле гніздечко»

-         Чечельницький ДНЗ «Калинка»

-         Чечельницький ДНЗ «Веселка»

 

Зміни в політичному, соціально-економічному житті нашої країни, зростаючі вимоги суспільства до якісної освіти спонукають як до радикальних реформ в українській освіті, так і до поступових кроків для її удосконалення.

Нововведення не оминули й новий навчальний рік: внесено зміни до навчальних програм  та планів,   100 українських шкіл пілотуватимуть новийДержавний стандарт початкової загальної освіти.

Маємо надію, що  незабаром  буде прийнятий  Закон  «Про освіту».

  Реформою передбачено низку стимулів для особистого і  професійного зростання педагогів із метою залучення до професії найкращих.    Українська школа  буде успішною, якщо до неї прийде успішний  учитель.

Відповідно до досягнутих результатів та визначених цілей, вимог сьогодення, необхідності  запровадження освітніх реформ та новацій у 2017/2018 навчальному році   зусилля працівників відділу освіти, педагогічних колективів, громадськості  необхідно спрямувати на:

- оптимізацію мережі навчальних закладів   із урахуванням запитів населення та   фінансово-економічних чинників;

- зміцнення    матеріально-технічної бази навчальних закладів, насамперед тих, які визначено опорними;

-   розвиток   професійних   компетентностей   педагогів;

-   забезпечення системного підвищення якості освіти на інноваційній основі;

-   формування національно свідомого громадянина України.

 

Я дякую від щирого серця всім, хто виконує  свою роботу на високому професійному рівні, зацікавлено і творчо.

Висловлюю  щиру  вдячність    керівництву  району, керівникам сільських, селищної рад,  місцевих агропідприємств, батькам – за активне сприяння розвитку освітянської галузі.

Бажаю всім нам в новому році виключно успішних та результативних кроків на шляху творення нової України для себе й майбутніх поколінь. 

 

 Успішного початку 2017-2018  навчального року!

 

 

 

123