Забирають бізнес? Відбирають майно?
31.01.18

Що треба робити?

Якщо виявив незаконну перереєстрацію нерухомості або бізнесу, незаконне припинення або скасування права власності:

1. Звертайся до правоохоронних органів.

2. Напиши скаргу до комісії Міністерства юстиції з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації (далі – Комісія).

 

ЗАПАМ’ЯТАЙ:
ТИ МАЄШ ПРАВО захистити свій бізнес і своє майно!


Як звернутися до Комісії?

Раніше була єдина можливість повернути незаконно перереєстровані майно або бізнес – звернутися до суду. Процес міг затягнутися на роки, а предмет спору не завжди повертався до законного власника.

Нині існує альтернативний спосіб повернення незаконно відчуженого майна та бізнесу – звернутися до Комісії Мін’юсту. 

Міністерство юстиції України розглядає скарги на:

• Рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав (крім випадків, коли таке право набуто на підставі рішення суду, а також коли щодо нерухомого майна наявний судовий спір); 

• На проведені державним реєстратором реєстраційні дії у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (крім випадків, якщо такі реєстраційні дії проведено на підставі рішення суду);

• На рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України.

Як оформити скаргу до Комісї?

1. Подати скаргу до Комісії Мін’юсту у встановлений законом строк (60 днів з моменту прийняття рішення, яке оскаржується або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав);

2. Вказати повне найменування (ім’я), місце проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), найменування (ім’я) представника, якщо скарга подається представником;

3. Вказати реквізити рішення державного реєстратора, яке оскаржується;

4. Зазначити зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, які порушено, на думку скаржника;

5. Викласти обставини, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;

6. Вказати відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання, який може мати наслідком скасування оскаржуваного рішення державного реєстратора та/або внесення відомостей до відповідних реєстрів;

7. Перевірити наявність підпису скаржника або його представника із зазначенням дати складання скарги. У разі подання скарги представником, додати довіреність на представництво інтересів;

8. Додати до матеріалів скарги засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують факт порушення прав скаржника внаслідок прийняття рішення про державну реєстрацію (за наявності). 

ВАЖЛИВО: Юридично грамотно оформити скаргу, яка подається на розгляд до Комісії. Комісія не зможе розглянути скаргу, якщо її подано з порушенням хоча б однієї з вимог.

Чи є випадки, коли у задоволенні скарги може бути відмовлено?

Міністерство юстиції України відмовляє у задоволенні скарги, якщо:

1. Скарга оформлена без дотримання вимог до її оформлення, визначених законами;

2. На момент прийняття рішення за результатом розгляду скарги відбулася державна реєстрація цього права за іншою особою, ніж зазначена у рішенні, що оскаржується на момент прийняття рішення про задоволення скарги шляхом скасування реєстраційної дії щодо державної реєстрації новоствореної юридичної особи, іншої організації, державної реєстрації фізичної особи-підприємця, припинення юридичної особи, іншої організації, припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця або шляхом проведення реєстраційної дії в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань проведено наступну реєстраційну дію щодо відповідної особи;

3. Наявна інформація про судове рішення або ухвалу про відмову позивача від позову з того самого предмета спору, про визнання позову відповідачем або затвердження мирової угоди сторін;

4. Наявна інформація про судове провадження у зв’язку зі спором між тими самими сторонами, з того самого предмета і підстав;

5. Є рішення цього органу з того самого питання;

6. В органі розглядається скарга з цього питання від того самого скаржника;

7. Скарга подана особою, яка не має на це повноважень;

8. Закінчився встановлений законом строк подачі скарги;

9. Розгляд питань, порушених у скарзі, не належить до компетенції органу;

10. Державним реєстратором, територіальним органом Міністерства юстиції України прийнято таке рішення відповідно до законодавства.

Коли скаргу розглянуть?

Максимальний строк розгляду скарги – 45 днів.

За результатами розгляду скарги Комісія готує висновок, на підставі якого Міністерство юстиції приймає рішення у формі наказу.

Рішення надсилається скаржнику протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.

Чи можна оскаржити рішення комісії?

Якщо ти не згоден з рішенням Міністерства юстиції України, можеш звернутися до суду. Мін’юст не є останньою інстанцією у вирішенні питання захисту порушених прав у сфері державної реєстрації нерухомого майна або бізнесу.

Де отримати консультацію?

​(044) 233 65 36 

Діловод відділів забезпечення діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації прав та з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. 

(044) 233 65 19 

Відділ забезпечення діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації прав. 

(044) 233 65 22 

Відділ забезпечення діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. 

Більш детальна інформація (засідання та склад Комісії, нормативно-правова база тощо) на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України за посиланням https://minjust.gov.ua/ddr/services/commission_civil_register

123