Черговий тренінг із соціальної роботи
16.07.20

Вінницьким обласним ЦСССДМ 15 липня 2020 року проведено завершальне навчання для фахівців Чечельницького районного ЦСССДМ в режимі он-лайн з п’яти розділів, спрямованих на підвищення рівня професійної компетентності фахівців.

Заключний тренінг був скерований на розвиток навичок та умінь спілкування, запобігання ескалації конфліктів та керування стресами.

Вміння спілкуватися та правильно висловлювати свої думки впливає на стосунки. У роботі фахівця із соціальної роботи важливо знаходити підходи до кожного. Такі навики допомагають побудувати ефективну розмову, спонукати клієнта до дій.

Під час навчання працівники Чечельницького РЦСССДМ переконались, що знаючи як правильно використовувати техніку «Я-повідомлення», можна отримати неабияку впевненість не лише в особистих стосунках, а й під час роботи з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах. Також фахівці усвідомили, що важливою є навичка активного слухання, яка надає здатності переконувати та вести активно переговори, адже під час активного слухання фахівець фіксує всі деталі розмови, зчитує емоційний стан іншої людини.

Участь у діловій грі «Потерпілі кораблетрощу», дала змогу працівникам розвинути навики конструктивного спілкування, вміння усвідомлювати свої емоції та розуміти почуття людей, відповідати за прийняті рішення.

Фахівці зазначили, що багато стосунків зазнають краху, коли справа стосується вирішення конфліктів. Дуже зручно конфлікти не вирішувати, а просто відходити від них, звинувачуючи іншу сторону. Нікому не подобається відчувати біль та гнів, який може вийти назовні під час розмови. Проте, однією з найголовніших навичок спілкування є контролювання емоцій. Під час опрацювання стилів вирішення конфліктів спеціалісти прийшли до висновку: для розв’язання конфліктної ситуації варто вести розмову спокійно, поважаючи й враховуючи потреби іншої сторони. Таким чином, застосовуючи асертивну поведінку, можна донести свою позицію до опонента.

Також координатор заходу Оксана Яворська презентувала прийоми подолання стресів фізичними, емоційними, інтелектуальними, духовними способами. Застосування запропонованих технік дасть змогу фахівцям із соціальної роботи емоційно відновитись після виснажливої праці.

Директор Центру Тетяна ФАРЕНЮК

123