Аналітична довідка про організацію роботи зі зверненнями громадян

 

АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА
про організацію роботи зі зверненнями громадян
в облдержадміністрації  за  2014  рік
За 2014 рік до облдержадміністрації надійшло 8284 звернень, що на 902 звернення більше ніж у 2013 році (7382).
У структурі звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації абсолютно домінують заяви.
Найбільші актуальні питання, що зустрічаються у зверненнях громадян, це:
·              питання соціального захисту – 2857 одиниць, або 34,5% від загальної кількості (за відповідний період 2013 року – 2047 одиниць, або 27,7%);
·              на другому місці, питання комунального господарства - 1669 (20,1%) (за відповідний період 2013 року – 1527 одиниця, або 20,7%);
·              трійку найбільш поширених замикають питання земельних відносин – 697 одиниці, або 8,4% (за відповідний період 2013 року – 765 одиниць, або 10,4%);
·              охорони здоров’я – 655 (7,9%) (за відповідний період 2013 року – 667 одиниць, або 9%);
·              питання житлової політики – 469 (5,7%) (за відповідний період 2013 року – 303 одиниці, або 4,1%);
·              праці і заробітної плати – 405 (4,9%) (за відповідний період 2013 року – 414 одиниць, або 5,6%).
Як свідчить аналіз найчастіше піднімаються питання соціального захисту. Це, зокрема, питання надання матеріальної допомоги, отримання соціальних виплат, субсидій, призначення, перерахунку і виплати пенсій та інше.
На другому за кількістю знаходяться питання комунального господарства - це прохання щодо сприяння у проведенні благоустрою територій, будівництві та ремонту місцевих доріг, газифікації населених пунктів та власного житла громадян, вартості житлово-комунальних послуг, ремонту та експлуатації будинків, комунальних мереж.
Значна кількість питань аграрної політики і земельних відносин - це питання прискорення оформлення державних актів на земельні ділянки, розрахунки за здані в оренду майнові та земельні паї, виділення земельних ділянок для будівництва, виплата дотацій за здану худобу та ведення підсобного господарства тощо.
Питання охорони здоров’я - це заяви громадян з проханням допомогти в оперативному та санаторно-курортному лікуванні; питання роботи медичних закладів, установ, МСЕК.
Звернення, що стосувались житлової політики - це заяви громадян про поліпшення житлових умов та кредитування молодіжного житлового будівництва.
Питання праці і заробітної плати - це питання працевлаштування, підвищення заробітної плати, виплати заборгованої заробітної плати тощо.
У 2014 році прослідковується зменшення колективних звернень. Так за звітний період 2014 року надійшло 240 колективних звернення, або 2,9% від усіх звернень, що на 22 звернення менше ніж за відповідний період 2013 року (262 звернення або 3,5%).
Найчастіше колективні заяви надходять від мешканців області з питань комунального господарства, аграрної політики і земельних відносин, транспорту тощо.
2283 одиниці, або 27,6% від усіх звернень, зареєстрованихв обласній державній адміністрації, надійшло від соціально незахищених верств населення, тобто від багатодітних та одиноких матерів, інвалідів та учасників війни, дітей війни, пенсіонерів ( у 2013 році 2300 одиниць або 31,2%).
Ця категорія громадян піднімає питання надання матеріальної допомоги, допомоги в лікуванні, перегляду розміру пенсії, поліпшення житлових умов, пільгового проїзду в міському і міжміському транспорті, вартості житлово-комунальних послуг та інше.
Всього у 2014 році до обласної державної адміністрації звернулось 20841 громадян, а за минулий рік ця цифра становила 24514 чоловік.
На особистому прийомі керівництва обласної державної адміністрації прийнято 366 звернень, це становить 4,4% від загальної кількості (в 2013році – 489, або 6,6%).
Від органів влади вищого рівня, протягом 2014 року, в обласну державну адміністрацію надійшло 6432 звернень, у 2013 ріці - 5257, в тому числі від:
- Адміністрації Президента України – 332 звернень (у 2013 році – 579 звернення);
- Кабінету Міністрів України – 174 звернення (у 2013 році - 222 звернення) + 5873 від Державної установи «Урядовий контактний центр» (у 2013 році – 4432 звернення);
- Верховної Ради України - 53 звернення (у 2013 році – 24 звернення).
 
Характерним для звітного періоду є значна кількість звернень (майже ¾), що надійшли на адресу ОДА через Урядову гарячу лінію. Насамперед це свідчить, про рівень нагальності проблем, з якими звертаються громадяни та зручності такої форми звернення до органів влади. Слід врахувати тематику таких звернень та активізувати роботу цих галузей з метою запобігання виникненню підстав для скарг та заяв.
За звітний період двічі проведено перевірки додержання законодавства про звернення громадян в кожній із 27 районних державних адміністраціях відповідно до вимог затвердженої Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади. За наслідками перевірок складено відповідні довідки, в яких проаналізовано роботу із зверненнями громадян та зазначено певні рекомендації щодо поліпшення роботи в районних державних адміністраціях. У всіх зазначених райдержадміністраціях рівень організації роботи із зверненнями громадян визнано позитивним.
Обласною державною адміністрацією, в рамках перевірок організації роботи із зверненнями громадян в райдержадміністраціях, за відповідний період 2014 року розглянуто стан виконання доручень керівництва по 12 зверненням. В основному це звернення, які перебувають на довготривалому контролі з питань житлово-комунального господарства та соціального захисту. Зокрема, забезпечення електропостачанням новобудови, проведення ремонту дороги, надання житла інваліду ВВВ, матеріальної допомоги та інше.
За 2014 рік проведено 12 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Питання, які виносились на розгляд комісії, в основному стосувались соціального захисту населення, надання матеріальної допомоги, призначення субсидії, діяльності закладів освіти.
Обласна державна адміністрація вживає заходів щодо висвітлення у засобах масової інформації області та на офіційних веб-сайтах обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів відомостей про організацію роботи зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань.
Питання роботи із зверненнями громадян, організації їх особистого прийому знаходиться на постійному контролі керівництва облдержадміністрації.