Об’єднавшись - управляти коштами будемо самі!
17.07.17

В Україні на 29 тисяч поселень функціонує приблизно 11 тисяч органів місцевого самоврядування – це говорить про те, що значна частина органів місцевого самоврядування нинішніх територіальних громад включає в себе 2-3 поселення. Насправді ж, є сільради,  які складаються, наприклад, з 10 поселень. Там неможливо однаково гарантувати якісне виконання повноважень.

Переважно в містах обласного значення ми маємо більш-менш нормальні вулиці, школи та медицину. Віддалені території цього всього позбавлені.

Децентралізація в українському виконанні включає, в першу чергу, створення повноцінного базового рівня місцевого самоврядування. Незалежно від того, чи це мале село чи велике місто – людина може отримати все необхідне (дитина – якісну освіту в школі, вулиці – освітлення та ремонт, щоб у випадку нещастя швидка могла приїхати достатньо швидко).

Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад»

Одним із важливих наслідків реформи має стати посилення матеріальної спроможності громади. Звідки візьмуться фінансові ресурси в нових громадах? По-перше, це збільшення податкових надходжень.

У бюджеті громади залишатиметься 85% власних надходжень, наприклад: податки на землю, нерухомість, фіксовані податки, що платили господарства, фірми, сільгоспвиробники — 100%, податку на доходи фізичних осіб — 60%. Як розпоряджатися цими коштами, теж буде вирішувати не центральна влада, а місцева.

– Є два основних джерела державної підтримки об’єднаних територіальних громад – Державний фонд регіонального розвитку та субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо розвитку інфраструктури ОТГ. Для громад у постанові №196 виписана пріоритетність у питаннях Фонду. 

Друге джерело  для фінансування –  субвенція місцевим бюджетом на здійснення заходів щодо розвитку інфраструктури об’єднаних громад.

ОТГ отримує достатньо велику територію, де багато людей, а тому український чи неукраїнській бізнес буде більш зацікавлений розмістити там виробництво.

Наприклад, якщо сьогодні дозволи на будівництво чи приймання в експлуатацію належали державним органам (спеціальної архітектурно-будівельної інспекції), то після реформи це буде компетенція громади. Тому підприємцям не потрібно все узгоджувати з кількома органами – вони працюють безпосередньо з одним органом від громади. Саме це спонукатиме місцеву економіку розвиватися, а відтак збільшувати ресурси для добробуту всіх і кожного.

 

123