ПЕНСІЙНИЙ ФОНД НА ШЛЯХУ ЗМІН
08.02.18

        11 жовтня 2017 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» №2148 –VIII, яким внесено зміни до низки законів, що регулюють питання пенсійного забезпечення громадян. В нашій державі проведено Пенсійну реформу, здійснено перерахунок пенсій мільйонам людей. Перерахунок пенсій проведено з кількох підстав:

  -у зв’язку  зі зміною показника середньої заробітної плати в Україні, з якої сплачено страхові внески та яка враховується для обчислення пенсій (осучаснення пенсій);

  - із використанням нового розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;

  - із переглядом розміру пенсій, достроково призначених жінкам після досягнення 55-річного віку;

  - у зв’язку зі скасуваннямособливого порядку виплати пенсій працюючим пенсіонерам.

       Та система Пенсійного фонду модернізується не лише за змістом, але й за формою: відбувається перезавантаження підходів  до надання пенсійних послуг населенню, якості обслуговування громадян, вдосконалення управління фінансовими ресурсами, впровадження сучасних управлінських та інформаційних технологій, скорочення адміністративних видатків, забезпечення прозорості та відкритості у роботі Фонду. І немає у нашій роботі нічого неосяжного. Є чіткі цілі, реальні плани, конкретні заходи. В сучасних умовах особлива  ставка робиться на розвиток технологій. А це в свою чергу, і зменшення корупційних ризиків, і виключення впливу людського фактору у вирішенні пенсійних питань, і скорочення паперової тяганини, і пришвидшення багатьох виробничих процесів і т. д. Насамперед, це стосується докорінної зміни підходів обслуговування громадян, а також впровадження сучасних інформаційних технологій у всі функціональні процеси Фонду. Це перехід до централізованої системи призначення та виплати пенсій, це робота над створенням електронних пенсійних справ, що надає можливість здійснювати прийом громадян в органах Пенсійного фонду незалежно від місця реєстрації та фактичного проживання. Докорінно змінено процес обслуговування, розділено його на дві окремі складові: безпосередня робота з людьми в залах обслуговування (фронт-офіси) і опрацювання документів (бек-офіси). Завдяки такому розмежуванню функцій у рази зменшено тривалість надання послуг та знижено ризик корупційних проявів. Крім того, стрімко розширюється мережа надання пенсійних послуг – на рівні територіальних громад, в ЦНАПах, агентських пунктах. У нашому районі жителям с. Ольгопіль  вже надаються послуги через  агентський пункт в приміщенні сільської ради два рази на місяць - кожна друга та четверта п’ятниця.Також забезпечено централізований облік пенсіонерів, що запобігає, зокрема, подвійним пенсійним виплатам. У новому форматі запрацював ВЕБ-ПОРТАЛ електронних послуг Пенсійного фонду, ефективно використовуються інші дистанційні форми обслуговування – Skype-зв'язок, sms-інформування, оновлено роботу Контакт-центру Фонду. Разом з «Ощадбанком» розпочато видачу електронних пенсійних посвідчень, які є одночасно банківською карткою. Також Пенсійним фондом модернізовано Реєстр застрахованих осіб, у якому відтепер накопичується інформація не лише про пенсійні, а й інші соціальні права громадян, їхню трудову діяльність. Створено атестовану комплексну систему захисту інформації, що забезпечує, насамперед, надійний захист персональних даних громадян.

        Взагалі, Пенсійний фонд йде до того, щоб дистанційно можна було отримати практично всі наші послуги завдяки роботі  ВЕБ-ПОРТАЛУ Пенсійного фонду. До речі, не лише пенсіонери, а й усі застраховані особи, у яких є електронний ключ, можуть поцікавитись, як роботодавець сплачує за них соціальні внески.

          На цьому наша робота зі створення мережі обслуговування громадян не закінчується. Географія надання пенсійних послуг буде розширюватись, тому що це надзвичайно потрібно людям.

123