ПФУ: Наближення послуг до людини
16.03.18
Бершадське об’єднане управління Пенсійного фонду України Вінницької області являється однією із складових гілок соціального захисту Чечельниччини. На сьогодні 6868 пенсіонерів Чечельницького району обслуговує згуртований, професійний колектив. Досить важливою складовою діяльності управління є уважне ставлення до проблем кожної людини та якісне обслуговування громадян.
Так на сьогодні вже впроваджено централізовану систему призначення та виплати пенсій, у якій замість існуючих громіздких архівів паперових пенсійних справ,створюється єдина централізована база електронних пенсійних справ.
Головна мета її створення – запровадження автоматизованої обробки даних і документів із забезпеченням максимальної доступності громадян до послуг, які надає Пенсійний фонд, незалежно від місця проживання. Така система дає можливість не лише відмовитись від величезного паперового документообігу, а й спрощує процедуру прийому та обслуговування громадян, істотно скорочує час їх спілкування з фахівцями фонду. Уся інформація про особу відразу потрапляє в електронну пенсійну справу, яка формується під час першого звернення громадянина в Пенсійний фонд та обробляється за допомогою централізованої системи призначення та виплати пенсії.
Стратегія модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року, схвалена Кабінетом Міністрів України, передбачає чіткий перелік індикаторів, які визначають конкретні результати її реалізації. Серед них – забезпечення обслуговування громадян незалежно від місця реєстрації. Крім того, пенсіонери матимуть можливість отримання пенсійних послуг не тільки в управлінні Пенсійного фонду, а й на рівні громад, на базі агентських пунктів, зокрема банківських установ, поштових підприємств тощо. Загалом планується значно розширити мережу точок доступу до одержання пенсійних послуг, які будуть максимально наближені до місця проживання громадян. Передбачається значно скоротити час для надання таких послуг, в тому числі за рахунок сучасних інформаційних технологій. Запроваджується можливість отримання практично всіх послуг дистанційно, у тому числі через веб-портал Пенсійного фонду з використанням електронного цифрового підпису. Таким чином, подати заяву на призначення чи перерахунок пенсії можливо не виходячи з дому.
Головною метою Cтратегії є максимальне наближення послуг до людини. Особливо це важливо в процесі об’єднання громад, колидецентралізація влади передбачає побудову ефективної системи місцевого самоврядування, зокрема створення спроможних територіальних громад, обрання відповідальних місцевих рад, формування професійних виконавчих органів, а також наділення їх достатніми повноваженнямита ресурсами, а пенсіонериабсолютно не відчуватимуть незручностей при вирішенні питань соціального захисту.
У Паспорті спроможних територіальних громад, відповідно до п.13 Методики формування спроможних територіальних громад, зазначається наявність приміщень для розміщення державних органів, установ, що здійснюють повноваження щодо пенсійного забезпечення.
На даний час в с. Ольгопіль вже надаються послуги по пенсійному забезпеченню через агентський пункт, розміщений в приміщенні сільської ради два рази на місяць - друга та четверта п’ятниця з 9-00 до 13-00. За період створення агентського пункту за наданням послуг звернулось 125 жителів села, тому що це є зручно та економно.
Отже, постійне підвищення якості обслуговування громадян в органах Пенсійного фонду України, забезпечення повноти й оперативності відповідних послуг – один з основних пріоритетів в роботі Фонду.
Перший заступник начальника управління Людмила Іванова