Триває підготовка до запуску Нової української школи
16.09.20
Реформа Нової української школи – це одна з ключових реформ Міністерства, яка реалізується також завдяки всебічній підтримці міжнародних партнерів. На цьому наголосив т.в.о. Міністра освіти і науки України Сергій Шкарлет під час зустрічі з керівником програм співробітництва ЄС в Україні Стефаном Шльойнінгом (Представництво ЄС в Україні).
«У серпні оприлюднено результати першого етапу дослідження ефективності впровадження реформи Нової української школи в частині формування наскрізних умінь в учнів початкових класів та її сприйняття учасниками освітнього процесу. Дослідження показало, що у пілотних школах учні мають вищі показники за наскрізними уміннями порівняно з непілотними закладами, а реформу підтримують як батьки учнів, так і вчителі й керівники шкіл», – зазначив Сергій Шкарлет.
З результатами дослідження можна ознайомитися на сайті МОН.
Також т.в.о. Міністра повідомив, що здійснюється підготовка до запуску Нової української школи у базовій школі в 2022 році.
Серед основних завдань у цьому аспекті він зазначив:
- оновлення змісту базової освіти і методик навчання для формування ключових компетентностей для життя;
- діджиталізація;
- створення ефективної мережі шкіл;
- підтримка вчителів, що передбачає реформу оплати праці, створення центрів професійного розвитку, підвищення кваліфікації та сертифікація вчителів; проведення супервізії та запровадження педагогічної інтернатури;
- створення в закладах загальної середньої освіти безпечного освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації; облаштування усіх шкіл теплими вбиральнями;
- розбудова сучасного, інклюзивного та розвивального середовища, що передбачає новий освітній простір відповідно до принципів мотивувального та креативного дизайну, технологічності та інклюзивності; підвищення кваліфікації педагогічних працівників психологічної служби; організація позаурочної діяльності учнів відповідно до їхніх потреб та інтересів;
- забезпечення інклюзивності навчання, що включає налагодження ефективної роботи інклюзивно-ресурсних центрів із надання послуг дітям з особливими освітніми потребами, їх психолого-педагогічної оцінки та супроводу;
- створення системи професійної орієнтації учнів, що включає проведення моніторингових досліджень; підвищення кваліфікації вчителів, що ведуть профорієнтацію;
- забезпечення доступності здобуття позашкільної освіти.
«Хочу висловити вдячність Представництву Європейського Союзу в Україні за багаторічну співпрацю, значний обсяг допомоги, яку ЄС продовжує надавати Україні протягом останніх років для підтримки процесу реформ у нашій державі, зокрема і у сферах освіти і науки. ЄС є найбільшим партнером МОН. Завдяки сприянню європейської сторони ми змогли реалізувати і наразі продовжуємо здійснювати низку проектів, які сприяють масштабній реформі освіти і науки», – підкреслив т.в.о. Міністра освіти і науки.
Окрім того, сторони обговорили питання реформування системи професійно-технічної та вищої освіти України у співпраці з ЄС та іншими програмами і проектами допомоги країн-членів ЄС з метою отримання ефективності та досягнення очікуваних результатів.
Нагадаємо, розроблятиметься новий проект співпраці з Європейським інвестиційним банком щодо запровадження змішаної освіти.